Laktató reggelik – Csak egészségtudatosan!

Laktató reggelik – Csak egészségtudatosan!

Ha van egy kis időnk reggelit készíteni, érdemes ezeket az egészséges finomságokat kipróbálni a szokásos tojás-rántotta-pirítós menü helyett.

Müzli házilag – hozzávalók:

🍎 15 dkg zabpehely
🍎 15 dkg búzakorpa
🍎 10 dkg búzacsíra
🍎 5dkg hajdinapehely
🍎 2 evőkanál kókuszreszelék
🍎 egy maroknyi dió
🍎 egy csipetnyi fahéj

Keverjük össze a zabpelyhet, a búzakorpát, a búzacsírát, a hajdinapelyhet, a kókuszreszeléket, a fahéjat és a diót. Ez körülbelül egy hétre elegendő adag.

Az ezerarcú zabkása

A zabkása az egyik legegészségesebb reggeli: tele van teljes értékű rostokkal, jó hosszú időre jóllakunk tőle, és ráadásul finom is. Fontos, hogy natúr zabpelyhet válasszunk hozzá, amiben semmilyen mesterséges anyag sincs. Lehetőleg szezonális gyümölcsökkel bolondítsuk meg!

Hozzávalók:
🍎 1 dl víz
🍎 1 dl tej
🍎 10 dkg zabpehely
🍎 egy csipet só
🍎 gyümölcs tetszés szerint

Tegyünk fel egy lábosba 1 dl vizet és 1 dl tejet egy csipet sóval, és forraljuk össze őket. Ha már forr, tegyük bele a zabpelyhet, és folyamatosan kevergetve 6-8 percig főzzük. Akkor vegyük le a tűzről, amikor már összesűrűsödött, és majdnem az összes folyadékot felvette. Hagyjuk állni 10 percig, majd keverjük hozzá a gyümölcsöket. Ha édesebbre szeretnénk, pici mézzel ízesíthetjük.

Áfonyás álom smoothie bowl – hozzávalók:

🍎 2 csésze áfonya
🍎 1 csésze mandulatej
🍎 másfél csésze zabpehely
🍎 1 vaníliarúd kikapart magjai
🍎 1 banán
🍎 juharszirup vagy méz (ízlés szerint)
🍎 a tetejére goji bogyó, kókuszpehely, chiamag

Előző eset a zabpelyhet szórjuk egy kisebb tálba és öntsünk rá annyi vizet, hogy ellepje, majd tegyük a hűtőbe és hagyjuk állni egy éjszakát. Reggel a megpuhult zabpelyhet az áfonyáva, a mandulatejjel, a banánnal és a vanília magjaival együtt turmixuljuk össze. Egy kis mézzel vagy juharsziruppal édesíthetjük. Végül a mixet díszítsük a goji bogyókkal, szórjuk meg kókuszpehellyel és chiamaggal.

Erdei gyümölcsturmix kölessel – hozzávalók

🍎 15 dkg mélyhűtött vegyes erdei gyümölcs
🍎 10 dkg natúr joghurt
🍎 2 evőkanál kölespehely
🍎 1 dl tej

A joghurtot keverjük össze a kölespehellyel, hagyjuk rövid ideig állni, ezután adjuk hozzá a felengedett gyümölcsöt és a tejet, majd turmixoljuk őket össze.

Cukkinis-csokis zabcsoda – hozzávalók

🍎 negyed bögre zabpehely
🍎 1 dl víz
🍎 1 közepes cukkini
🍎 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
🍎 1 vaníliarúd kikapart magja
🍎 fél kávéskanál fahéj
🍎 2 evőkanál cukor vagy eritrit
🍎 10 dkg málna (lehet fagyasztott is)
🍎 néhány kocka étcsokoládé (minimum 70% kakaótartalom)

A zabpelyhet alacsony tűzön, kétszer annyi vízben feltesszük főne. Közben egy konyhai robotgépben összeaprítjuk finomra a cukkinit. Ahogy kezd megdagadni a zabpehely, hozzáadjuk a kakaót, a fűszereket és az édesítőt, majd a felaprított cukkinit is. Amikor a kása összefőtt, levesszük a tűzről, hozzáadjuk a málnát és az étcsokoládét.

5 érv a reggelizés mellett

1. Ha szervezetünk hozzájut a megfelelő energiához, sokkal jobb lesz az erőnlétünk.
2. Könnyebben tudunk koncentrálni, és frissebbek leszünk szellemileg, hiszen reggeli étkezés hozzájárul a vércukorszint egyensúlyban tartásához.
3. A délelőtt folyamán garantáltan nem tör ránk az édesség utáni vágy.
4. A B-vitamin tartalmú szénhidrátok (teljes kiőrlésű gabona, zabpehely) hatására jobb lesz a stressztűrő-képességünk.
5. A gyümölcs- és zöldséglevekben lévő A- és C- vitamin erősíti az immunrendszert.

33

Eddig még nem érdekezett vélemény

Írj hozzászólást!